Veelgestelde vragen

We hebben de meestgestelde vragen hieronder opgelijst.

Lees ze rustig door, zodat je goed voorbereid naar de les kan komen.

Mocht je toch nog vragen hebben, aarzel dan niet om ze ons persoonlijk of via e-mail te stellen.

Eerste keer yoga?

Iedereen kan starten met yoga.

Neem even een kijkje bij ‘yogastijlen’ om (een) voor jou geschikte les(sen) te kiezen. Als je twijfelt, dan helpen we je graag.

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan voorlopig alleen met contact geld.

Opgelet! De 10-beurtenkaarten zijn vier maanden geldig.
Verlenging is niet mogelijk, tenzij in geval van langdurige blessure of ziekte en mits voorlegging van een geldig doktersattest.

Onder geen enkele voorwaarde zijn de beurtenkaarten terugbetaalbaar.

Mag ik eten en drinken voor de les?

We raden aan om twee uur voor de start van een les niet meer te eten. Drinken kan wel, we raden het zelfs aan om goed gehydrateerd aan de les te beginnen. Dat vergemakkelijkt het afvoeren van afvalstoffen die vrijkomen in je lichaam.

Heb ik een yogamatje of ander materiaal nodig?

Er zijn yogamatten te huur aan €1/les.

We adviseren je echter om na verloop van tijd over te gaan tot de aankoop van je eigen matje. Op die manier creëer je de mogelijkheid om ook thuis aan yoga te doen.
We geven je graag raad bij de aankoop van een voor jou geschikt matje.

Blokjes, bolster, riemen en dekentjes zijn aanwezig.

Welke kleren trek ik aan?

Sportieve kledij waarin jij je goed voelt.

Bijvoorbeeld: legging, short of trainingsbroek, topje, T-shirt, trui, …

Wat neem ik mee naar de les?

Een handdoekje (voor de meer actieve lessen).

Een yogamatje indien je er zelf één hebt. Er zijn ook yogamatjes te huur in de studio aan 1€/les.

Neem altijd een (extra) trui mee voor het geval je het koud krijgt.

Yoga wordt beoefend op blote voeten. Frisse voetjes zijn altijd fijn!

 

Hoelang duurt een les bij Yoga & Co?

Tenzij anders aangegeven, duren de lessen 1u15 min. 

Kan ik aan yoga doen als ik zwanger of net bevallen ben?

Op dit moment richten wij nog geen pre- of postnatale zwangerschapsyoga in. Indien er vraag is, gaan we over tot het inrichten van deze lessen. Geef dus zeker een seintje als je hier interesse in hebt!

Ben je echter in goede gezondheid, heb je al ervaring met yoga en verloopt je zwangerschap en/of postnataal herstel normaal, dan kan je gerust de rustigere lessen (blijven) volgen.

Vraag altijd raad aan je arts en breng ons op de hoogte van je situatie voor de les.

Om hoe laat gaat de studio open?

15 minuten voor de aanvang van de les, gaat de studio open.

Probeer ten laatste 10 minuten voor de aanvang van de les aanwezig te zijn.
Op die manier heb je voldoende tijd om je aan te melden, je om te kleden, in alle rust een plekje in de zaal te kiezen en ‘aan te komen’ op je matje.

Na de les?

Drink voldoende om je lichaam goed te rehydrateren. Water en kruidenthee zijn hiervoor perfect! Tijdens het beoefenen van yoga komen er afvalstoffen vrij in je lichaam. Als je onvoldoende drinkt, kan je lichaam deze maar moeilijk afvoeren.

Wij bieden je na de les thee en water aan.

Hoe vaak moet ik aan yoga doen?

Een ideaal scenario is om iedere dag aan yoga te doen ;-).

Bouw je yogapractice echter geleidelijk aan op. Voel zelf wat voor jou mogelijk is, zowel op lichamelijk, mentaal als organisatorisch vlak.

Om een verschil te voelen, adviseren we om twee tot drie keer per week naar de les te komen. Probeer ook thuis regelmatig een aantal oefeningen te herhalen.

Heb ik (nog) wel het lichaam om aan yoga te doen?

Iedereen is welkom in onze lessen. Ook oudere mensen of mensen met overgewicht. Voel wat goed is voor jouw lichaam in deze fase van je leven. Laat alle beelden van een perfect lichaam voor wat ze zijn.

Wij helpen je graag met het zoeken naar voor jou geschikte lessen.

Yoga zorgt ervoor dat je lichaam gezonder, soepeler en sterker wordt.